UWAGA: Zmiana naliczania opłaty paliwowej do cen paczek. Zobacz szczegóły ›
Zarejestruj się

Jak prawidłowo wypełnić z kurierem ręczny list przewozowy DHL?

Opublikowano: 2017-08-23

Jak prawidłowo wypełnić z kurierem ręczny list przewozowy DHL?

Zacznijmy od tego, że kurier odbierający przesyłkę nie wie wszystkiego i przy uzupełnieniu listu przewozowego nadawca ma obowiązek kurierowi pomóc i potwierdzić poprawność danych na liście.

Musimy mieć pewność, że osoba wydająca przesyłkę będzie miała dane odbiorcy gdzieś po ręką, żeby zweryfikować to z tym co jest na liście przewozowym. Nadawca musi również potwierdzić, że wszystkie usługi dodatkowe są wypisane prawidłowo (COD, kwota COD, ubezpieczenie, usługi terminowe lub niestandard)

 

  1. W tym polu uzupełniamy dane odbiorcy przesyłki – z reguły kurier firmy DHL ma te dane na swoim skanerze, ale zawsze trzeba sprawdzić czy na pewno są to dane poprawne. W przypadku zamówienia przez naszą stronę www nigdy nie zaznaczamy, że koszt przesyłki ponosi odbiorca. Jeśli opcja zostanie zaznaczona to odbiorca zostanie obciążony za przesyłkę opłatą przez DHL bez uznania żadnych rabatów.
  2. W każdym przypadku zaznaczamy, że za płaci zleceniodawca, czyli my. Kurier na swoim skanerze powinien mieć nasz numer klienta – w razie awarii skanera lub jego braku u kuriera najlepiej się w ten numer wyposażyć przed jego przyjazdem. Numer klienta DHL można znaleźć w pliku .pdf z listem przewozowym do wydrukowania. Po otwarciu pliku pod danymi nadawcy mamy okienko ‘UWAGI’ (pomarańczowy kwadrat to fragment elektronicznego listu o którym piszę). Mamy tam nazwę firmy, która jest płatnikiem za zlecenie oraz jej siedmiocyfrowy numer klienta (SAP).
  3. W szczególności w przypadku ręcznego listu przewozowego należy zostawić sobie jego kopię, którą podpisał kurier w ramach potwierdzenia odbioru, ponieważ numer listu zawsze będzie się różnił od numeru listu w naszym systemie. Posiadanie ręcznego numeru listu w razie problemów ułatwi pomoc w ich rozwiązaniu.              
  4. Prosimy o sprawdzenie czy został wybrany odpowiedni serwis kurierski w DHL przed wydaniem paczki, jeśli była zamawiana usługa terminowa (doręczenie do 9:00 lub do 12:00).
  5. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie czy wszystkie odpowiednie usługi dodatkowe się zgadzają i czy są zaznaczone wszystkie za która została uiszczona opłata w naszym serwisie.
  6. Jeśli była dla przesyłki usługa COD to prosimy o sprawdzenie poprawności kwoty oraz numeru konta bankowego na liście przewozowym.

Serwis PewnyKurier.pl oferuje przesyłki tylko u sprawdzonych kurierów.

DHL

Paczka DHL
już od 13,44
netto

UPS

Paczka UPS
już od 30,00
netto

DPD

Paczka DPD Classic
już od 12,50
netto