Jak prawidłowo wypełnić z kurierem ręczny list przewozowy DHL?
            
                 Opublikowano: 2017-08-23            
                        Jak prawidłowo wypełnić z kurierem ręczny list przewozowy DHL?
 Zacznijmy  od tego, że kurier odbierający przesyłkę nie wie wszystkiego i przy  uzupełnieniu listu przewozowego nadawca ma obowiązek kurierowi pomóc i potwierdzić poprawność danych na liście.
 Musimy  mieć pewność, że osoba wydająca przesyłkę będzie miała dane odbiorcy  gdzieś po ręką, żeby zweryfikować to z tym co jest na liście  przewozowym. Nadawca musi również potwierdzić, że wszystkie usługi  dodatkowe są wypisane prawidłowo (COD, kwota COD, ubezpieczenie, usługi  terminowe lub niestandard)
 
- W  tym polu uzupełniamy dane odbiorcy przesyłki – z reguły kurier firmy  DHL ma te dane na swoim skanerze, ale zawsze trzeba sprawdzić czy na  pewno są to dane poprawne. W przypadku zamówienia przez naszą stronę www  nigdy nie zaznaczamy, że koszt przesyłki ponosi  odbiorca. Jeśli opcja zostanie zaznaczona to odbiorca zostanie obciążony  za przesyłkę opłatą przez DHL bez uznania żadnych rabatów.
- W  każdym przypadku zaznaczamy, że za płaci zleceniodawca, czyli my.  Kurier na swoim skanerze powinien mieć nasz numer klienta – w razie  awarii skanera lub jego braku u kuriera najlepiej się w ten numer  wyposażyć przed jego przyjazdem. Numer klienta DHL można znaleźć w pliku  .pdf z listem przewozowym do wydrukowania. Po otwarciu pliku pod danymi  nadawcy mamy okienko ‘UWAGI’ (pomarańczowy kwadrat to fragment  elektronicznego listu o którym piszę). Mamy tam nazwę firmy, która jest  płatnikiem za zlecenie oraz jej siedmiocyfrowy numer klienta (SAP).
- W  szczególności w przypadku ręcznego listu przewozowego należy zostawić  sobie jego kopię, którą podpisał kurier w ramach potwierdzenia odbioru, ponieważ numer listu zawsze będzie się różnił od numeru listu w naszym systemie. Posiadanie ręcznego numeru listu w razie problemów ułatwi pomoc w ich rozwiązaniu.              
- Prosimy  o sprawdzenie czy został wybrany odpowiedni serwis kurierski w DHL  przed wydaniem paczki, jeśli była zamawiana usługa terminowa (doręczenie  do 9:00 lub do 12:00).
- Kolejnym  krokiem jest sprawdzenie czy wszystkie odpowiednie usługi dodatkowe się  zgadzają i czy są zaznaczone wszystkie za która została uiszczona  opłata w naszym serwisie.
- Jeśli  była dla przesyłki usługa COD to prosimy o sprawdzenie poprawności  kwoty oraz numeru konta bankowego na liście przewozowym.
